Tajný příběh Ecua Andino


Tajný příběh Ecua Andino
01.12.2014 00:00

Objevte a přečtěte si příběh zakladatelů Ecua - Andino. Jak to vlastně všechno začalo...

Ecua-Andino Hats je mezinárodní výrobce a vývozce panamských klobouků z Ekvádoru, Jižní Amerika. Jsou to první značkové panamské klobouky, které kombinují zručnost místních řemeslníků a design módních návrhářů, kteří připravují návrhy klobouků do celého světa.

Dnes máme 30 let zkušeností a mnoho obchodů po celém světě, a tato skutečnost jasně dokazuje, že Ecua-Andino je světovou jedničkou ve výrobě panamských klobouků. 

Historie

Edgar Sánchez (10. srpna 1963) a Alejandro Lecaro (18. února 1962), oba dva z Ekvádoru se poprvé potkali na Humboltově německé škole v Guayaquilu v Ekvádoru. Od svých 12 let jsou přátelé a od doby kdy zahájili svoji obchodní činnost se stali také nerozlučnými obchodními partnery.

Byli to právě oni, kdo založili Ecua - Andino na základech opravdového přátelství, spojenectví a perfektní spolupráce, která přetrvává v průběhu několika desetiletí dodnes.

Obchod s ručně vyráběnými výrobky

Na začátku roku 1983 dospěli k rozhodnutí, že budou prodávat ekvádorské domácí produkty, zejména se jednalo o oblečení vyrobené z vlny, výrobky z balsy (nejlehčí dřevo na světě rostoucí na plantážích v Ekvádoru), gobelíny, svetry a vlněná ponča, andské hudební nástroje, keramické sošky, kožené tašky v ekvádorských hor.  

Zakladatelé Ecua - Andino začali svoji obchodní cestu otevřením jednoho malého boutique ve městě Guayaquil na ulici Luque Street. Poté se rozhodli, že se po následující roky stanou součástí největší místní tržnice v Jižní Americe, která se otevírala každou sobotu ve městě Otavalo. Na kusu látky na ubrus, která ležela na zemi prodávali typické ekvádorské výrobky cizincům, kteří právě procházeli tržnicí. Poté se rozhodli odjet do města Duran a zúčastnit se místního trhu, který se zde pořádal každý rok v říjnu na počest výročí nezávislosti Guayaquilu.

V roce 1986 začala pro tyto dva mladé dobrodruhy nová éra, která jim otevřela cestu přes Atlantský oceán do Evropy.  Vzhledem ke svým znalostem německého jazyka ze školy z Ekvádoru zamířili do německy mluvících zemí. Jejich první prodejní zkušenost byla na bleším trhu v městě Rosenhof ve Švýcarsku. A po těžkém období nabízení ekvádorských výrobků a ne moc úspěšném podomním prodeji potkali svého prvního opravdového evropského zákazníka Dr. Urse Grüttera, který vlastnil v té době největší obchodní řetězec The TUMI-EL TUCANO, který působil ve Švýcarsku, Německu a USA.

Urs Grütter se stal nedílnou součástí historie značky Ecua-Andino. A dnes je největším přítelem značky Ecua - Andino a nadále s ním rádi sdílíme jeho moudrost a zkušenosti, které předává do našeho týmu Ecua - Andino.


 

 První kontakt s německou obchodní komorou

"Ten kdo umí mluvit dvěma jazyky se po překročení hranic stává součástí trojjazyčných kultur"

Toto motto bylo klíčem k úspěchu pro Edgara a Alejandra, kteří úspěšně dokončili německou školu v Guayaquilu. A právě znalosti německého jazyka jim umožnili dosáhnout nových horizontů za hranicemi své země, konkrétně v Německu. A právě zde navázali kontakt s Ekvádorsko - německou obchodní komorou, která jim do začátku jejich podnikání poskytla dotaci. Díky této dotaci mohli úspěšně vystavovat svoje zboží na německých veletrzích a výstavách.

Dva měsíce před pádem Berlínské zdi, Ecua - Andino měli první výstavu na mezinárodním veletrhu v Západním Berlíně za sebou. Ten samý rok se těmto dvou ekvádorcům podařilo získat dva norské zákazníky, a díky této akvizici se podařilo zabránit téměř jistému bankrotu společnosti.

Začátek nové cesty: 25 let jsme součástí těch nejnavštěvovanějších mezinárodních módních veletrhů v Evropě

Tým Ecua - Andino se do této chvíle zúčastnil mnoha mezinárodních veletrhů a výstav ve Francii, Německu, USA, Číně, Japonsku, Španělsku, Rakousku a Řecku. Za více než 25 let Ecua - Andino uskutečnilo na více než 200 výstavních expozic, což je řadí na první místo pro ekvádorského vystavovatele, kteří hrdě reprezentují svoji zem. Ecua - Andino se vždy velmi soustředila a věnovala mnoho pozornosti k propagaci panamských klobouků, Ekvádoru a jejich úžasných řemeslníků.

Nová výzva: klobouk z přírodního vlákna

V polovině 90. let značka Ecua - Andino velmi zesílila a začala být vidět v první řadách na mezinárodních přehlídkových molech. První lekce, kterou se Edgar a Alejandro velmi rychle naučili byla ta, že už nešlo jen o to propagovat klobouk vyrobený ekvádorskými řemeslníky, ale začít ho představovat jako jedinečný módní doplněk, který prostě musíte mít.    

Ecua - Andino se rovněž podařilo dokonale propojit jedinečnost a originalitu Latinské Ameriky s módním vkusem a potřebami v Evropě.  A to tak, že představili nejen svoji jihoamerickou kulturu ve spolupráci s uměleckými ekvádorskými tkalci, ale také ukázali inovativnost pro svět modelingu a jejich originální klobouk z Ekvádoru, známý jako "panamský klobouk" se dnes stal především synonymem pro nadčasový módní doplněk.